سانترال لب يا عمل جراحي ليفت لب

مطالب و مقالات در زمينه زيبايي و سلامت

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

سانترال لب يا عمل جراحي ليفت لب

۲۱ بازديد

سانترال لب يا عمل جراحي ليفت لب

سانترال-لب

لب‌ يكي از مهم‌ترين و تاثيرگذارترين عضو زيبايي صورت است كه با افزايش سن، تغييراتي مثل افتادگي، افزايش فاصله تا بيني و كاهش زاويه بين لب‌ها در صورت ظاهر ميشود.

ليفت مركزي لب يا همان سانترال لب، يك روند ساده جراحي سرپايي جهت بالا كشيدن لب‌ها جهت جوانسازي لب‌هاي بالايي است. اين روش برخلاف فيلرهاي لب، روشي دائمي است.

ليفتينگ لب، به‌منظور كاهش فاصله لب بالا از بيني و افزايش وسعت ناحيه قرمز رنگ لب كه در حالت طبيعي بسيار نازك است، قابل اجرا ميباشد.

سانترال لب چيست؟

سانترال لب يا همان ليفت لب يك متد جراحي زيبايي صورت است كه هدف آن كاهش فاصله بين كلوملا يا پايه بيني، و مرز خط بالاي لب ميباشد. اين فاصله با زيادتر شدن سن بيشتر ميشود، حتي گاها ممكن است در افراد جوان به‌شكل مادرزادي زياد باشد.

كاهش ارتفاع فيتروم يا ارتفاع عمودي لب بالايي، ميتواند منجربه نسبت متعادل‌تري در قسمت آناتوميك بين قاعده بيني و چانه شود و به‌طور كلي ميتواند زيبايي چهره را افزايش دهد.

همچنين سبب برجسته‌تر شدن و پرتر شدن لب‌ها ميشود. اين يك روش خوب براي كساني است كه مي‌خواهند به‌جاي حجم دادن به لب‌هاي خود، ارتفاع لب خود را افزايش دهند.

مزاياي جراحي سانترال لب

جراحي سانترال لب، درصورت اجراي صحيح، داراي مزاياي بسياري است. با افزايش سن، تحت تاثير تاثير نيروي جاذبه، قسمت‌هايي از صورت كشيده شده و طول آن‌ها بيشتر ميشود. كه يكي از اين قسمت‌ها، لب است.

اين امر معمولا سبب ميشود تا بخش قرمز رنگ لب‌ها به سمت داخل كشيده شده و شكل ظاهري نازكي را در لب‌ها ايجاد كند. به‌علاوه، لب بالا به سمت داخل كشيده شده و دندان‌هاي بالا را پوشش ميدهد.

چنين چيزي باعث پيرتر نشان داده شدن دهان خواهد شد. با عمل سانترال لب، اين تغييرات به كنترل در آورده شده و بخش مياني صورت هم بالا كشيده شده و شكل ظاهري جوان‌تري را به خود ميگيرد.

نشان داده شدن بيشتر بخش قرمز رنگ لب‌ها ، باعث برجسته‌تر ديده شدن آن‌ها شده و تاثير مثبتي را بر روي چهره فرد برجاي ميگذارد.

تكنيك‌هاي مورد استفاده در عمل سانترال لب

روش‌هاي مختلفي در طي دهه‌هاي اخير، جهت ليفت لب مورد استفاده قرار گرفته است. تكنيك اصلي، بالا كشيدن لب از طريق برداشتن بخشي از پوستي است كه درست در بالاي لب قرار گرفته است و فاصله ميان لب بالا و بيني را تشكيل ميدهد.

تكنيك برداشتن بخشي از پوست بين لب بالا و بيني را ميتوان درعرض بخش مركزي لب (cupids bow) و يا در گوشه‌هاي لب، بسته به تغييرات موردنياز در روند ليفت لب، انجام داد.

در تكنيك‌هاي مدرن‌تر، درست زير بيني برش داده ميشود. هدف از اين‌كار، پيشگيري از برجاي ماندن جاي زخم يا اسكار ميباشد. نوار كوچكي از پوست در اين بخش برداشته ميشود و سپس بخيه‌ها با دقت بسته ميشوند.

ليفت لب ماديفايد (modified) از پيشرفته ترين تكنيك‌هاي تا به حال بوده و توسط آن بخش قرمز رنگ بيشتري از لب نمايان ميشود و نتيجه به‌دست آمده از آن ماندگارتر و طبيعي‌تر ميباشد.

سانترال-لب

كانديداي مناسب براي جراحي سانترال لب

ليفت لب يا همان سانترال لب ميتواند گزينه خوبي براي افراد مسني باشد كه ميخواهند فاصله ي بين لب و بيني يا همان فيتروم را كاهش دهند.

با زياد شدن سن و سال، اين فاصله عموما افزايش يافته و مي‌تواند لب‌ها را نازك‌تر نشان بدهد. همچنين براي افرادي‌كه به‌شكل مادرزادي فاصله‌ي بين لب و بيني آن‌ها زياد است، مناسب ميباشد.

افراد جوان‌تري هم كه ظاهر مورد نظرشان را كه ازطريق تزريق فيلر به لب مي‌خواهند به دست نياورده‌اند، يا اگر فيلرها، لب‌هايشان را به‌شكل غيرطبيعي حجيم و يا اردك مانند درآورده، ممكن است ليفت لب را انتخاب كنند.

جراحي سانترال لب، يك راه‌حل دائمي است، درنتيجه ميتواند براي افرادي كه از فيلرهاي لب‌هاي لب خسته شده اند، مفيد باشد.

ويژگي‌هاي فردي و اندازه‌گيري‌هاي صورت همراه با ظاهري كه بيمار مد نظر دارد، ميزان ليفت مورد نياز را تعيين مي‌كند.

اگر يكي از موارد زير در شما وجود داشته باشد، شما كانديداي مناسبي براي اين فرايند نيستيد:

  • فاصله زيادي مابين پايه بيني و بالاي لب خود نداريد (چيزي در حدود 1.5 سانتي‌متر)
  • شما سيگاري هستيد و نميخواهيد و يا نميتوانيد براي دوره بهبودي پس از جراحي كه حدود 2 تا 4 هفته است، آن را ترك كنيد.
  • چنانچه ديابت يا هر نوع بيماري ديگري كه بر توانايي لخته شدن خون شما تأثير بگذارد، و يا اگر تبخال درون دهان داريد، بهتر است كه با پزشك جراح خود مشورت كنيد.

اقدامات پيش از جراحي سانترال لب

  • 6ساعت پيش از جراحي سانترال لب از خوردن و آشاميدن بپرهيزيد.
  • امكان دارد پزشك از شما بخواهد كه سيگار را در هفته‌هاي قبل و بعد از عمل ترك كنيد، چون استعمال سيگار مي‌تواند بر بيهوشي تأثير بگذارد و روال بهبودي را كند كند.
  • از 48ساعت پيش از عمل، از مصرف الكل كه ميتواند در بيهوشي اختلال ايجاد كند، خودداري كنيد.
  • تا 2هفته قبل از عمل، از مصرف آسپرين و داروهاي رقيق كننده‌ي خون و ويتامين E و امگا3 خودداري كنيد.
  • آزمايشات و مشاوره‌هاي لازم را به‌شكل كامل و به‌موقع انجام دهيد و نتيجه را به پزشك خود گزارش كنيد.

مراقبت‌هاي پس از عمل سانترال لب

در چند روز نخست بعد از عمل، ناحيه لب و گونه متورم خواهد شد. درد و تورم مي‌تواند كم تا متوسط ​​باشد و عموما درد با مسكن‌هاي ساده كنترل خواهد شد. بيماران به‌ندرت به مسكن‌هاي قوي‌تري نياز پيدا خواهند كرد.

  • 24ساعت پس از عمل سانترال لب، استراحت كامل داشته باشيد.
  • در هفته هاي نخست پس از عمل از ورزش شديد و سيگار كشيدن خودداري كنيد.
  • از خوابيدن روي صورت يا باز كردن بيش از حد دهان خود اجتناب كنيد.
  • با دقت مسواك بزنيد و از مسواك نرم و كوچك استفاده كنيد.
  • لب‌هاي خود را همواره مرطوب نگه‌داريد.
  • برش‌ها را باتوجه به توصيه‌هاي پزشك تميز كنيد.

عوارض سانترال لب

عارضه اصلي پس از ليفتينگ لب، جاي زخم قابل توجه است. كه جاي نگراني وجود ندارد و به تدريج محو ميشود.

عوارض ديگري نيز ممكن است رخ دهد، چنانچه كه اين جراحي را نزد متخصص جراحي پلاستيك انجام ندهيد و يا مراقبت‌هاي پيش و پس از عمل را رعايت نكنيد. اين عوارض شامل موارد زير ميشوند:

  • ماندگاري جاي زخم
  • بهبود كم و خفيف زخم يا اسكار
  • از دست دادن خون در طول جراحي يا پس از آن
  • آسيب عصبي
  • واكنش‌هاي آلرژيك به بيهوشي
  • عفونت جاي زخم
  • عدم تقارن

سانترال-لب

اگرچه سانترال لب يك روش سريع است كه همراه با بي‌حسي موضعي انجام ميشود، اما اگر جراح شما به‌خوبي آموزش نديده باشد و يا اصلا متخصص اين‌كار نباشد، ميتواند بسيار خطرناك هم باشد.

هزينه عمل سانترال لب

از آنجا كه ليفت لب يك عمل زيبايي انتخابي است، تحت پوشش بيمه قرار نميگيرد. هزينه‌ي سانترال لب، بسته به اينكه كدام پزشك اين عمل را انجام بدهد و اينكه محل زندگي شما كجا باشد، متفاوت است.

همچنين اگر بخواهيد همراه با ساير عمل‌هاي زيبايي صورت مثل ليفت صورت انجام بشود، هزينه متفاوت خواهد بود.

موسیقی و جراحی دو علم و هنر متفاوت به نظر می‌رسند، اما در واقع این دو حوزه می‌توانند با یکدیگر ارتباط‌های شگفت‌آوری داشته باشند. موسیقی، یکی از قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین هنرها است که احساسات و افکار انسان را به شیوه‌ای بی‌کلام و شگفت‌آور انتقال می‌دهد. این هنر، قدرت خاصی برای شفاف‌سازی احساسات دارد و می‌تواند ارتباط عمیقی با افراد برقرار کند. از طرف دیگر، جراحی نیز یک علم و هنر پزشکی است که به بهبود و درمان امور جسمانی انسان می‌پردازد. جراحان با استفاده از تخصص و مهارت‌های خود، تغییرات بزرگی در سلامت و کیفیت زندگی افراد ایجاد می‌کنند.

 

علاوه بر تفاوت‌ها، موسیقی و جراحی هر دو توانایی ایجاد تأثیرات عمیق در ذهن و روح انسان را دارند. موسیقی می‌تواند در فرآیند بهبودی و تسکین درد در بیماران نقش ایفا کند و حتی بر برنامه‌های جراحی مثبت تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، استفاده از موسیقی در فازهای پساعمل جراحی می‌تواند بهبود سریعتری را در بهبودی بیماران ایجاد کند. در نتیجه، هر دو این حوزه می‌توانند با همکاری و تداخل، تجربه بهتری از جنبه‌های جسمی و روحی را برای افراد فراهم کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.