كاشت مژه و انواع روش هاي كاشت مژه

مطالب و مقالات در زمينه زيبايي و سلامت

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

كاشت مژه و انواع روش هاي كاشت مژه

۲۵ بازديد

كاشت مژه و انواع روش هاي كاشت مژه 

كاشت-مژه

تقريبا تمامي بانوان دوست دارند كه مژه‌هاي بلند و حالت‌دار داشته باشند و براي اينكه به سايز مژه دلخواه خودشان برسند، راه‌هاي مختلفي را مي‌توانند به كار ببرند. زيراكه داشتن مژه‌هاي ضخيم و بلند مي‌تواند حالتي زيباتر به چشم‌ها و درنتيجه صورت ببخشد و اين روزها مژه‌هاي زيبا و بلند، به بخشي از مد روز تبديل شده است.

براي اين كار ميتوان از سرم‌هاي بلند و تقويت‌كننده، مژه‌هاي مصنوعي چندبار مصرف، اكستنشن‌هاي مژه و يا ساير محصولات ديگر به منظور زيباتر كردن مژه‌ها استفاده كرد، اما مسئله اين است كه هيچ يك از اين راهكارها در طولاني مدت جوابگو نيستند و كوتاه مدت ميباشند. درنتيجه درمورد اكستنشن مژه يا كاشت مژه مصنوعي نكاتي وجود دارد كه بهتر است بدانيد.

انواع كاشت مژه

به منظور افزايش مژه، دو مدل كاشت دائم و كاشت موقت وجود دارد.

1. كاشت موقت مژه

در مدل كاشت موقت يا همان اكستنشن مژه، مژه‌هاي مصنوعي مجزا، به صورت يك به يك با استفاده از چسب روشن و يا مشكي طبيعي با دوام مخصوصي به مژه‌هاي طبيعي شما متصل ميشوند. در اين روش كاشت، مژه‌ها بيش از يك هفته دوام نمي‌آورند. به دليل چسبي كه در اين مدل از كاشت استفاده مي‌شود، عموما ماندگاري مژه‌ها كمتر است. كاشت مژه مصنوعي روشي جديد است كه كمك مي‌كند تا مژه‌هاي بلندتر و خوش‌حالت‏‌تري داشته باشيد و زيباتر به نظر برسيد.

تعداد مژه‌هايي كه براي هر فرد انتخاب مي‌شود، به تعداد مژه‌هاي خود فرد بستگي دارد. اگر شخصي تعداد مژه‌هاي طبيعي خودش كم باشد، تعداد كمي هم مژه مي‌تواند بكارد. و اين بدان دليل است كه مژه‌هاي مصنوعي روي مژه‌هاي طبيعي كار مي‌شوند و اگر شخص مژه‌هاي بيشتري داشته باشد، به همان نسبت مي‌شود برايش مژه اضافه‌تر گذاشت.

عموما براي هر چشم ميتوان از 40 الي 60 مژه استفاده كرد. جنس مژه‌هاي مخصوص اكستنشن ميتواند از موي انسان، موي اسب، موي سمور، فيبرهاي مصنوعي و يا ابريشم باشد. اصولا استفاده از موي حيوانات براي اينكار توصيه نميشود، زيرا ما نمي‌توانيم از استريل و پاكيزه بودن آن اطمينان داشته باشيم. علاوه بر اين مژه‌هاي توليد شده از موي حيوانات، احتمال حساسيت را بالا خواهند برد.

2. كاشت دائم مژه

كاشت مژه دائمي، روشي است كه به منظور پرپشت كردن مژه‌ها يا افزايش تراكم در افرادي به كار ميرود كه مژه‌هاي كمي دارند و يا بر اثر سوختگي و بيماري مژه‌هاي خودشان را از دست داده‌اند.

عمل كاشت مژه بايد توسط متخصصين زيبايي كه تبحر ويژه‌اي در انجام اين عمل داشته باشند، انجام بگيرد. زيرا اين عمل نيز همانند هر عمل ديگري داراي عوارضي است و يك خطا و اشتباه كوچك پزشك، ميتواند منجربه آسيب به مژگان طبيعي بيمار شود. متخصص زيبايي بايد ناحيه‌اي را انتخاب كند كه نزديك‌ترين جنس مو به مژه‌ها را داشته باشد و با ايجاد برش‌هاي ظريف، ردي از اين جراحي بجا نگذارد تا به زيبايي موهاي بيمار لطمه‌اي وارد نگردد.

كاشت-مژه

روش كاشت و پيوند مژه طبيعي

در نگاه اول جراحي كاشت مژه بسيار ساده بنظر ميرسد و بيمار فكر ميكند كه پزشك فقط يك مو از سر او را بر ميدارد و به پلك چشم او پيوند ميزند، اما فرايند كاشت مژه طبيعي به اين آساني‌ها نيست و جراح بايد حدود 50 تار مو براي هر چشم از فوليكول‌هاي موي پوست سر با برش‌هاي كوچكي برداشت كند و سپس با ايجاد برش در پلك بالا و پايين در نواحي مخصوصي از پلك، اين موهاي برداشت شده را پيوند بزند. سپس متخصص زيبايي با زدن بخيه، موهاي پيوندي را محكم ميكند.

پزشك جراح، كاشت مژه را كمتر از دو ساعت و همراه با بيهوشي موضعي بيمار انجام ميدهد. پزشك متخصص در اين فرايند ميتواند حدود 24 تا 40 عدد مژه بكارد. در كاشت مژه طبيعي فرد بيمار احساس درد، كبودي و ورم خواهد داشت، اما اصولا اين علائم پس از گذشت يك هفته با مصرف داروهاي ضددرد و استراحت بهبود مي‌يابد. مژه‌هاي كاشته شده، رشد طبيعي خواهند داشت و بايد پس از گذشت 6 الي 12 ماه كوتاه شوند تا اندازه آن‌ها متناسب باشد.

كاشت مژه طبيعي با روش ميكروسرجري

با تكنيك ميكروسرجري پيشرفته ميتوان كاشت مژه دائمي را تجربه كرد. در اين متد، بيمار ميتواند طول مژه‌ها را خودش تعيين كند. كاشت مژه تحت بيهوشي موضعي و درحالي انجام ميگيرد كه بيمار هشيار است. در اين روش از كاشت مژه، طول عمل چيزي در حدود يك تا سه ساعت طول خواهد كشيد.

در روش كاشت مژه با ميكروسرجري، جراحان پلاستيك تحت بي‌حسي، نوار از پوست سر جدا كرده (ميكروگرافت) و سپس فوليكول‌هاي برداشت شده را به صورت تكي به مژه‌ها پيوند مي‌زنند. موها را به صورت تك به تك، پس از تزريق بي‌حسي و محافظت از پلك چشم با يك پوشش به پلك پيوند ميزنند.

هزينه و قيمت كاشت مژه دائمي

نرخ و هزينه كاشت مژه، بسته به وضعيت مژه‌هاي شما، تعداد مژه‌هاي كاشته شده و همچنين پزشكي كه ميخواهد اين عمل را براي شما انجام دهد، متفاوت خواهد بود.

كاشت-مژه

تقويت مژه با تغذيه

به شكل طبيعي، مو توسط پروتئيني به نام كراتين ساخته ميشود. بدين صورت، هرگونه مواد غذايي كه موجب رشد و تقويت مو بشود، قطعا موجب تقويت مژه‌ها نيز خواهد شد.

اولين گام براي تقويت مژه، داشتن يك رژيم غذايي مناسب و درست است. بدون تغذيه سالم، مو و ناخن‌هاي شما رشد درستي نخواهند داشت و همچنين مژه‌هاي شما زياد بلند نخواهند شد. به همين علت لازم است كه مواد مغذي را به رژيم غذايي خودتان اضافه كنيد.

مژه‌ها هم مانند ساير موهاي بدن داراي چرخه رشد خاصي هستند و به شكل مرتب رشد خواهند داشت. چيزي كه شما بايد انجام دهيد اين است كه با مشورت گرفتن از متخصص پوست و مو، روند رشد موهاي مژه خودتان را تقويت كنيد.

بهتر است مژه‌هاي خود را با برخي از داروهاي خانگي تقويت و تغذيه كنيد. از بهترين روغن‌هاي تقويت مژه، مي‌توان به روغن زيتون و روغن كرچك اشاره كرد. اين دو مدل روغن، موجب تقويت و رشد مژه خواهند شد. شب ها پيش از خواب، آرايش خود را به شكل كامل پاك كنيد و سپس با پوشش نازكي از روغن انتخابي خود، تمام سطوح مژه‌ها را بپوشانيد. سپس صبح، مژه‌هاي خود را با آب گرم بشوريد.

همواره خودتان را مرتب و آراسته نگه داريد. با برس مخصوص مژه، مژه‌ها را هميشه به آرامي برس بكشيد. با انجام اين عمل، متوجه رشد و بلند شدن مژه‌هايتان خواهيد شد.

غذاهايي با پروتئين بالا مثل تخم مرغ، ماهي، پنير سويا، جگر و گوشت را بدون چربي مصرف كنيد. علاوه بر اين، به رژيم غذايي خودتان مواد غذايي مثل دانه‌هاي سويا، آواكادو، روغن زيتون و انواع حبوبات كه حاوي مقادير زيادي اسيدهاي چرب است را اضافه كنيد.

شما همراهان عزيز مركز راز زيبايي مي‌توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه كاشت مژه و همچنين دريافت مشاوره خدمات تخصصي با ما در كلينيك بيوتي سكرت در تماس باشيد.

كاشت-مژه

یادگیری لیفت مژه یکی از مهارت‌های مهم در زمینه آرایش و زیبایی است که به تازگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این فرآیند معمولاً به منظور بالا بردن قدرت جذابیت چشمان و افزایش زیبایی ظاهری مژه‌ها انجام می‌شود. از جمله روش‌های متداول برای یادگیری لیفت مژه، آموزش از طریق کلاس‌های آرایشگری و آموزشگاه‌های مرتبط است که توسط حرفه‌ای‌های متخصص در این حوزه ارائه می‌شود. این کلاس‌ها عموماً به صورت عملی برگزار می‌شوند و به دانشجویان نحوه استفاده از ابزارهای مخصوص لیفت مژه، فنون صحیح اجرای این فرآیند، و تکنیک‌های متنوع برای ایجاد جلوه زیبا و طبیعی در مژه‌ها را آموزش می‌دهند.

 

در عین حال، با پیشرفت فناوری و افزایش دسترسی به منابع آموزشی آنلاین، امکان یادگیری لیفت مژه به صورت خودآموز نیز وجود دارد. ویدئوها، آموزش‌های آنلاین و راهنمای‌های مربوط به این موضوع در اینترنت در دسترس قرار گرفته‌اند که افراد را قادر می‌سازد تا مراحل انجام لیفت مژه را به صورت مستقل یاد بگیرند. این روش از طریق مشاهده و تقلید از فرآیند اجرای لیفت مژه توسط حرفه‌ای‌ها و تمرین‌های عملی توسط خود فرد صورت می‌گیرد، که می‌تواند یک گزینه موثر برای افرادی با زمان محدود یا امکانات مالی محدود باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.