جراحي زيبايي بازو يا براكيوپلاستي

مطالب و مقالات در زمينه زيبايي و سلامت

شنبه ۰۹ تیر ۰۳

جراحي زيبايي بازو يا براكيوپلاستي

۲۰ بازديد

جراحي زيبايي بازو يا براكيوپلاستي

زيبايي-بازو

هنگامي كه بيماران از سايز و اندازه بازوهاي خود ناراحت و ناراضي هستند، عموما دو موضوع را بيان مي كنند، اول اين‌كه پوست و چربي اضافي بازويشان بدحالت و آويزان است و ديگر اين‌كه بازويشان بسيار بزرگ است.

خيلي از بانوان اظهار دارند كه پوشيدن بلوزهاي بدون آستين در جمع برايشان بسيار ناراحت كننده بوده و پيدا كردن لباسي مناسب به علت بزرگ بودن بازوهايشان سخت است. به همين علت معمولا آن‌ها مجبورند لباسي بزرگ تر از سايز خود بخرند.

اگر تصميم داريد بازوهاي‌تان را از حالت افتاده و شل خارج كنيد و به نوعي آن‌ها را فرم بدهيد ، بهتر است جراحي زيبايي بازو يا براكيوپلاستي را انتخاب كنيد.

دلايل مختلف شل شدن بازو

عوامل مختلفي مي‌توانند موجب از بين رفتن استحكام پوست و عضلات بازو بشوند.

بسياري از افراد به دليل شرايط مختلفي مثل بالا رفتن سن و يا نوسانات وزني، پوست و عضلاتشان شل شده و حالت كشساني خود را از مي‌دهد و ظاهري نه‌چندان زيبا را براي بخش‌هاي مختلف صورت و بدن به وجود مي‌آورد.

بازوها نيز ممكن است تحت تاثير اين موارد قرار بگيرند. عمل زيبايي بازو يا براكيوپلاستي يكي از جراحي‌هاي زيبايي است كه با انجام آن مي‌توان پوست و چربي‌هاي اضافه‌ي بازو را بر طرف كرد و به آن زيبايي بخشيد.

درنتيجه‌ي اين عمل، ميزان قابل توجهي از چربي و پوست اضافي قسمت بالايي بازو حذف مي‌شود كه اين عمل از سمت آرنج گسترش پيدا كرده و به داخل زير بغل نيز ادامه مي‌يابد.

مكانيزم جراحي زيبايي بازو

چنانچه كه علاوه بر مشكل شل بودن بيش از اندازه پوست بازو، چربي اضافي نيز در اين قسمت وجود داشته باشد، مي‌توان عمل ليپوماتيك بازو را همزمان با براكيوپلاستي انجام داد و علاوه بر پوست شل بازو، از چربي اضافي اين بخش هم خلاص شد.

عموما اين روند با بيهوشي عمومي بيمار همراه خواهد بود. پزشك پيش از انجام عمل، نقاطي را كه قرار است تحت ليپوساكشن و حذف پوست اضافه قرار بگيرد را مشخص مي‌كند.

در هنگامي كه شما بيهوش هستيد، پزشك جراح زيبايي بازو در ابتدا عمل ليپوساكشن را به جهت كاهش حجم بازو و تسهيل در حذف پوست اضافي‌تان در مرحله بعد انجام مي‌دهد.

سپس به حذف پوست اضافي و چربي متصل به آن خواهد پرداخت. وي همچنين توجه ويژه‌اي به ميزان حذف چربي و پوست اضافي از بازوها خواهد داشت، چراكه در غير اين صورت، پوست بازو امكان دارد تنگ‌تر و يا گشادتر از حالت نرمال بشود.

بعد از آن، محل برش بخيه زده شده و پانسمان مي‌شود. مشابه اين عمل بلافاصله بر روي بازوي ديگر نيز انجام شده و درنهايت پس از پايان اين اعمال و ريكاوري پس از عمل، شما به هوش خواهيد آمد.

زيبايي-بازو

برش هاي جراحي زيبايي بازو

همان‌گونه كه پيشتر گفته شد، در عمل زيبايي بازو يك برش جراحي از ناحيه زيربغل شروع شده و تا ناحيه آرنج پيش مي‌رود. اين اسكار همچنين مي‌تواند بر روي سمت داخلي بازو و يا سطح پشت بازو هم قرار بگيرد.

در جلسه مشاوره، پزشك جراح زيبايي بازو، مكان اين اسكار را به متقاضي نشان داده و اين اجازه را مي‌دهد كه با توجه به مزايا و معايب اين عمل، تصميم گيري نهايي را انجام دهد.

برش ديگري به اندازه 2 تا 3 ميليمتر در ناحيه بالا و در قسمت پشت بازو به منظور ليپوساكشن و خروج چربي اضافي اين ناحيه انجام داده مي‌شود. در برخي از متقاضيان، پزشك جراح زيبايي بازو ممكن است از تكنيك اسكار كوچك بازو بهره ببرد.

با اين همه متاسفانه بسياري از افراد كانديد مناسبي براي انجام اين تكنيك نيستند. اما در جلسه مشاوره اين موارد بررسي خواهند شد و در صورت قابليت اجرا، به متقاضي پيشنهاد داده مي‌شود.

ملاقات با جراح پس از عمل زيبايي بازو

اولين ملاقات پس از عمل زيبايي بازو با جراح، عموما يك هفته پس از انجام براكيوپلاستي خواهد بود. پزشك در آن جلسه پانسمان بازوها را باز كرده و بخيه ها را مي‌كشد. و پس از آن دوباره بازوها را پانسمان ميكند.

البته اين پانسمان قابل تعويض بوده و ميبايست پس از هربار استحمام عوض شود. بهتر است بيمار تا چند ماه پس از انجام عمل زيبايي بازو به شكل مستمر با جراح در ارتباط باشد تا در هربار ملاقات، پزشك ميزان وضعيت بهبودي زخم‌ها را بررسي كند.

افراد متقاضي جراحي زيبايي بازو

به شكل كلي، متقاضيان جراحي زيبايي بازو به دو دسته تقسيم مي‌شوند:

  1. كساني كه به دلايل مختلف ژنتيكي با بزرگي بيش از اندازه بازو مواجه هستند.
  2. كساني كه در اثر تغييرات و نوسانات وزني دچار تغيير در شكل ظاهري بازوها شده و همچنين با شلي و افتادگي در بازوهاي خود روبرو شده‌اند.

زيبايي-بازو

كانديداي مناسب جراحي زيبايي بازو

افراد براي انجام عمل جراحي زيبايي بازو، بايد شرايط زير را داشته باشند:

  • بازوهايي با پوستي به شدت سست داشته باشند.
  • داراي بازوهايي بيش از حد بزرگ و عريض باشند.
  • پيش از انجام جراحي زيبايي بازو، وزن آنها تثبيت شده باشد و دچار اضافه وزن چشمگير نباشند.
  • از وضعيت سلامت مناسبي برخوردار باشند و دچار مشكلات يا بيماري‌هايي نباشند كه در درمان زخم‌ها مشكل ايجاد كند.
  • دچار شرايط خاص پزشكي نبوده يا سابقه مصرف دارويي خاصي نداشته باشند.
  • سيگار، دخانيات و الكل مصرف نكنند.
  • از جراحي زيبايي بازو، انتظار و خواسته‌هاي معقولانه‌اي داشته باشند.

عوارض عمل جراحي زيبايي بازو

همانند تمامي اعمال جراحي زيبايي، عمل زيبايي بازو نيز عوارض و خطرات احتمالي خود را دارد. در جراحي زيبايي بازو، خطرات نادر هستند اما وجود دارند.

يكي از مهم‌ترين نكات در جراحي زيبايي بازو، اسكار آن است كه از بخش زيربغل شروع شده و تا ناحيه آرنج پيش مي‌رود. معمولا يك سري محدوديت‌هايي در رابطه با منطقه‌اي كه اسكار بازو در آن قرار گرفته وجود دارد.

براي مثال در هنگام پوشيدن لباس‌هاي بدون آستين. البته تعداد كساني كه خواهان حذف پوست اضافي بازوهايشان هستند بيشتر از كساني است كه به دنبال تغيير اسكار ناشي از حذف پوست اضافي در بازوهايشان مي‌باشند.

البته ميزان وضوح اسكار در ميان هر فرد نسب به فردي ديگر متفاوت است و البته مشاوره پزشك با بيمارانش در ارتباط با عمل جراحي زيبايي بازو، منوط به پذيرفتن يك اسكار قابل مشاهده به هنگام پوشيدن لباس بدون آستين توسط آنهاست.

تعدادي از بيماران اسكار خود را با لوازم آرايشي و ميكاپ پنهان كرده اما افرادي ديگر نيازي به اين كار نديده و به راحتي با اسكار خود كنار مي‌آيند.

انتخاب بهترين جراح زيبايي بازو مي‌تواند به شما در جلوگيري از باقي ماندن جاي اسكار پس از انجام عمل براكيوپلاستي به ميزان قابل توجهي كمك كند.

چراكه چنين پزشكي مي‌داند كه چگونه برش‌هاي جراحي زيبايي بازو را در چين‌هاي طبيعي بازو و زيربغل پنهان كند تا اين موضوع در آينده برايتان مشكل ساز نشود.

زيبايي-بازو

شما همراهان عزيز مركز راز زيبايي ميتوانيد جهت كسب اطلاعات بيشتر و دريافت مشاوره و هزينه جراحي زيبايي بازو با ما تماس بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.